Het kan tegenwoordig best lastig zijn om klanten naar je winkel te trekken. Consumenten winkelen namelijk steeds meer online en voor de fysieke winkels is dit een probleem. Toch zijn er genoeg mensen die het heerlijk vinden om een dagje te gaan winkelen. Maar hoe trek je deze mensen nou naar je winkel? Dat vertellen we je in deze blog!
Haal meer uit je etalage
Een van de manieren waarop je meer klanten naar je winkel toe kunt trekken is het gebruik van visual merchandising of een aantrekkelijke etalage. Mensen die toch al door de winkelstraat lopen voelen zich hierdoor aangespoord om je winkel binnen te gaan. Zorg er dus voor dat je etalage er opvallend uitziet. Dit kun je bijvoorbeeld doen door middel van raamstickers, podia en LED verlichting. Zorg er ook voor dat je je etalage regelmatig een beetje verandert. Als je dit niet doet, kan het winkelend publiek namelijk denken dat er niks nieuws te vinden is in je winkel. Om extra aandacht te trekken kun je ook eens een band in je etalage zetten of een modeshow organiseren in je etalage. Hierdoor zullen er zeker meer mensen je winkel binnenstappen!
Organiseer een evenement
Ook kun je ervoor kiezen om een evenement te organiseren. Hierbij kun je denken aan een workshop of een andere leuke activiteit. Evenementen hebben namelijk een aantal grote voordelen. Ten eerste trekken ze de aandacht van het winkelend publiek. Mensen leren over het algemeen graag nieuwe dingen. Ook is het evenement een extra reden om je winkel te bezoeken. Tot slot kan het organiseren van een evenement een grote boost geven aan je omzet.
Maak een opvallende entree
Het lijkt heel simpel, maar een opvallende entree kan ook meer klanten naar je winkel trekken. Doordat jouw winkel simpelweg meer opvalt, zullen er meer mensen over de drempel stappen. Je kunt een opvallende entree creƫren door een opvallende welkomstmat, vlaggen, ballonnen of planten. Let er wel op dat het geen rommeltje wordt! Een opvallende maar verzorgde entree zal waarschijnlijk het beste werken. Om je entree opvallend te maken, kun je ook eens een aantal medewerkers buiten de deur zetten. Laat ze samples uitdelen of maak schoenen schoon. Verzin iets origineels en je zult zien dat dit zeker de aandacht trekt!
Loyaliteitsprogramma
Een loyaliteitsprogramma werkt vooral goed om klanten te laten terugkeren naar je winkel. Dit kun je doen door het invoeren van een simpele stempelkaart, een puntensysteem of een bonussysteem. Als de stempelkaart vol is, kun je een leuke korting of een gratis artikel weggeven. Als de klant wordt beloond voor zijn of haar loyaliteit, zal deze vast nog eens terugkeren!