Het internet is in het dagelijks leven van mensen en bedrijven zo belangrijk geworden, dat je er als marketeer niet meer aan ontkomt om een goede marketingstrategie op te zetten. Afgelopen 20 jaar zijn er ontzettend veel veranderingen en ontwikkelingen geweest en met een amateuristische website kom je helaas niet meer weg.
Een traditionele marketingcampagne is vandaag de dag niet genoeg meer. Je bereikt daar slechts een lokaal publiek mee. Je hebt het internet nodig! Een professioneel website ontwerp is permanent toegankelijk voor de hele wereld.
Als je er klaar voor bent om aan de slag te gaan met een professioneel website ontwerp is het verstandig om goed advies te vragen. Je moet hiervoor een bureau vinden die naar jouw wensen luister en die je begrijpt. Alleen op die manier slaag je erin om de kernboodschap van je bedrijf uit te drukken in een webdesign. Maar een reclamebureau kan niet alles voor je doen. Er zijn een aantal belangrijke vragen die je aan jezelf moet stellen.
- Wat zijn de doelstellingen die je wilt bereiken?
Het is belangrijk om op een SMART manier je doelstellingen te beschrijven. Wat wil je dit jaar bijvoorbeeld bereiken en waar wil je over vijf jaar staan? Wees hierin dus specifiek, zorg dat het meetbaar is, acceptabel, realistisch en bind er een tijd aan.
- Maak een analyse van je concurrenten
Wie zijn zij? Zijn ze al aanwezig op internet? Kijk naar hun sites: Wat vind je leuk? Wat vind je niet leuk? Dit doe je niet om ze vervolgens te gaan kopiƫren, maar je kunt wat leren van hun sterke punten en wat van hun zwakke punten.
- Maak een site voor je consument
De website die je gaat maken, gaat niet alleen over jou of over jouw bedrijf. Het moet juist de bezoekers en consument aanspreken. Definieer verschillende bezoekersprofielen die binnen jouw doelgroep vallen. Elke doelgroep moet je weer met een andere taal aanspreken. Bepaal hun behoeften, hun internetgedrag en hun informatiebronnen.